Subhanallah! Ular Berkepala Dua Ditemui di US

Subhanallah! Ular Berkepala Dua Ditemui di Florida | Kemungkinan ular berkepala dua, atau bicephalic, yang lahir adalah 10.000 nisbah kepada satu ini amat jarang berlaku. Namun demikian, ular susu Honduras albino yang mempunyai dua kepala ini telah menetas di Amerika Syarikat.

Kakitangan di kumpulan pemuliharaan Sunshine Serpents di Florida sedang menetaskan telur ular susu Honduras dengan inkubator, namun mereka mendapat kejutan yang tidak disedari sebab ada sembilan kepala ular yang muncul dari ketujuh telur yang dierami. Sang Pemilik, Daniel Parker, seorang ahli biologi di universiti Florida, berkata bahawa dirinya hampir tak percaya dengan apa yang ia lihat.

Seringkali, albino merujuk kepada warna putih, tetapi untuk ular itu hanya bererti kekurangan pigmentasi gelap. Parker berkata bahawa ular berkepala dua telah didokumentasikan boleh hidup selama 20 tahun di di dalam sangkar. Namun dengan dua otak memberikan arahan untuk satu tubuh, dia mengatakan bahawa ular yang tidak berbisa itu, akan sukar untuk bertahan di alam liar.

see the video on youtube.. CLICK HERE



see the video on youtube.. CLICK HERE



sumber